Metron Inštitut je na reliju Rallye Monte Carlo Des Energies Nouvelles 2013 dosegel izjemen uspeh – dvojno zmago (med električnimi avtomobili in v skupnem seštevku porabe) in eno deveto mesto!
Rallye Monte Carlo des Energies Nouvelles je najbolj prestižen rallye v FIA Alternative Energies CUP. Sam reli je razdeljen na več kategorij in ena izmed njih je tudi kategorija električnih vozil, ki ima oznako IIIA. V tej kategoriji poleg električnih vozil tekmujejo tudi hibridi, vozila na plin in etanol. Letošnji reli je bil 14. po vrsti. Reli je točnostni in ne hitrostni, torej je bilo potrebno voziti z določeno hitrostjo v določenih odsekih. Zahtevane povprečne hitrosti so bile okoli 50 km/h po ozkih gorskih cestah, kar je narekovalo športno vožnjo.
V kategoriji porabe in kategoriji električnih vozil na daljšem reliju je že več let zaporedoma zmagoval avtomobil Tesla Roadster. Vedeli smo, da z zmago v vsaj eni kategoriji pokažemo in dokažemo, da se lahko slovensko znanje in komponente kosajo tudi z najprestižnejšimi in najboljšimi tujimi izdelki.
Dacia Elektro (voznik Andrej Pečjak, sopotnik Frederic Mlynarczyk z Lycee Paul Heraud GAP) je sodelovala na štiridnevnem RMCEN reliju (Rallyu Monte Carlo des Energies Nouvelles) in osvojila:
- 1.mesto v porabi med 93 tekmovalci oz 83, ki so tekmo končali (uradni rezultati),
- 1.mesto v klasi IIIA električna vozila med tremi tekmovalci (še dve vozili Tesla Roadster) (uradni rezultati).
Smart Roadster Superpiki (voznik Dejan Grabner, sopotnik Gašper Jereb) je sodeloval na trodnevnem reliju ZENN (Zero Emission No Noise) in osvojil:
- 9.mesto v skupnem seštevku med 20 tekmovalci oz.15, ki so tekmo tudi končali (uradni rezultati).
V Monte Carlo smo pripeljali tudi predelano vozilo Hrošč, ki je bil tekom relija razstavljen v marini in je privabil številne radovedneže, ki kar niso mogli verjeti, da je mogoče z novimi tehnologijami združiti tudi starodobnike.
Podrobnejši opis relija RAMCEN (Dacia)
Daljši Rallye Monte Carlo des Energies Nouvelles (RMCEN) se je začel 21.3.2013 iz treh različnih krajev: Annecy v Franciji, Clermont-Ferrand v Franciji in Lugano v Švici. Prvi dan je bilo potrebno preko gorskih prelazov (Sestriere) v 10 urah pripeljati do Monte Carla.Omejitev hitrosti ni bilo, polnjenje pa je bilo na poljubnih mestih. 470 km preko prelazov je za električni avto hud zalogaj, še posebej ker za polnjenje ne ostane dosti časa. Obe Tesli sta tako v Monaco zamudili, kar jima je prineslo prvih 3600 kazenskih točk, Dacia pa je prišla celo pol ure pred časom.
V petek 22.3.2013 je proga vsebovala 4 točnostne vožnje po gorskih cestah (vsaka dolžine okoli 20 km), sama pot pa je tekla iz Monte Carla preko prelazov (skupno 5000m dviga) do Aix en Provence, kar je na koncu znašalo 444 km. Polnjenju je bil namenjen uro in pol dolg postanek v kraju Digne, ki je 314 km razdalje in 4000 m dviga iz Monte Carla. Tukaj sta Tesli »obnemogli« in pridelali nadaljnih 3600 kazenskih točk, Dacia pa je vse zvozila z malenkostno rezervo, ki bi zadošččala še za kakih 20 do 30 km.
V soboto 23.3.2013 je bilo potrebno voziti od Aix en Provence do Monte Carla po trasi, ki je merila »le« 315 km in je imela dve točnostni vožnji preko prelazov, vsaka po 40 km dolžine. V Monte Carlo je bilo potrebno priti do 15.ure. Sledilo je 3 urno polnjenje in nočna etapa z dvema točnostnima vožnjama preko kraja Sospel in preko treh prelazov (132 km).
Podrobnejši opis relija ZENN (Superpiki)
V petek 22.3.2013 je vseh 17 vozil štartalo iz marine Monte Carla proti kraju Sospel. Po prihodu v mestece Sospel, je bil določen čas polnjenja 3 ure. Zatem je proga preko dveh prelazov, kjer sta bili tudi dve točnostni preizkušnji, potekala nazaj do Monte Carla. Skupno je bilo prevožnih 137 km in opraviljenih 2500 m dviga.
V soboto 23.3.2013 je bilo potrebno zgodaj zjutraj ponovno kreniti proti kraju Sospel, kjer je sledilo dvo in pol urno polnjenje. Drugi del je potekal preko novih dveh prelazov, kjer sta bili dve točnostni preizkušnji, nazaj do Monte Carla. Enako progo je bilo potrebno prevozili tudi ponoči, le da je bil čas polnjenja krajši in zahtevane povprečne hitrosti višje. Ponoči so se razmere na cestah močno poslabšale in je bilo potrebno voziti v močnem nalivu, na cesti je bila megla v pasovih in obilica odkrušenih skal. Veliko vozil nočne preizkušnje ni končalo oz. so končali v jarku.Tudi naša ekipa iz Superpikija je imela smolo in je s kolesom udarila v skalo, sta se pa fanta znašla in z gasilnim aparatom in tisto isto skalo poravnala kolesni obroč in s pršilko napolnila gumo, tako da sta uvrstitev poslabšala, sta pa reli vseeno končala na odličnem 9. mestu.
V nedeljo je sledila še spretnostna vožnja med stožci za vse udeležence (RMCEN in ZENN), ki pa ni bistveno spremenila rezultatov. Kot zanimivost: vožnjo med stožci je zmagal voznik enega od vozil Tesla Roadster.