WAVE 2014

logo_Wave  facebook link ang

Tudi letos se bo naša ekipa (Jasna in Andrej Pečjak) udeležila dogodka WAVE 2014 (World Advanced Vehicle Expedition) z našim novim avtomobilom Metron 7. Ker imamo sedaj vozilo z največjim dometom v Evropi, bosta Jasna in Andrej poskusila izboljšati lansko drugo mesto.

Metron7_WAVE

BLOG WAVE 2014

Dan pred začetkom: 29.  maj

Jasna in Andrej pred odhodom na avtovlak.

1

Dan smo pričeli v kraju Feldkirch. Nadaljevali smo po nemški avtocesti do kraja Ulm, kjer smo bili gostje župana mesta. Popoldne pa nas je pot vodila do kraja Bietingheim. Tukaj smo imeli prvi sestanek o poteku dogodka WAVE.

Letošnji WAVE je največji doslej. Skupno sodeluje 75 ekip do tega je 14 ekip od proizvajalcev serijskih električnih vozil (VW; Mitsubishi, Renault,… Kot vedno je v Švici točnost najbolj cenjena vrlina :). Manjše firme, ki predelujejo vozila so tudi “odkrile” prednosti litij polimernih baterij in so nam s performansami z petami. Marsikatero njihovo vozilo (npr predelani speedster) že dosega 400 km dometa.

2

Danes smo postavili nov GUINESS-ov svetovni rekord. Zjutraj smo se zbrali pred salonom Mercedes Benz in se odpravili na parado. Številka vseh sodelujočih električnih vozil se je ustavila na 493. Sodelujoča vozila pa so bila vseh vrst: prototipi, serijska vozila, starodobniki in predelana vozila. Midva sva bila edina slovenska ekipa, ampak imava največji domet med vsemi vozili v Evropi. Postavljenemu rekordu je sledila tvorba napisa iz avtomobilov in slikanje iz zraka.

Sledila je pot do kraja Heilbronn, kjer smo ponovno razstavili naše električne jeklene konjičke.

Od tam še v Wolpertshausen kjer smo jedli na bio kmetiji. Če si prispel prepozno, si dobil kazenske točke. Samo Metron 7 je bil pol ure prej in ne prepozno…

Jutri in pojutrišnjem vozimo za ocenjevanje dometa. Vsakih 70 km lahko polniš, vendar prej kot polniš več točk izgubiš. Kdor 450 km ne polni, dobi vseh 10 točk. Sicer so vmes klanci, pa avtocesta, pa časovna stiska (zato se ne da voziti počasi).

3

Končali smo 3.dan in le še tri vozila se po 220 km še ne polnijo: dve Tesli in Metron 7. Ostali so obupali (ker imamo jutri pred sabo še dobrih 200 km preko prelazov), najprej serijski avtomobili (leafi, Renaulti), kasneje tudi predelani. Le VW Golf elektro, ki še ni v prodaji, je kot edini od avtomobilov “ta velikih” zvozil do danes zvečer. Jutri nadaljujemo dokler zadnji ne omaga…, no še prej nas bodo študenti politehnike ocenjevali glede na to, kakšne možnosti polnjenja imamo vgrajene v vozilo.

DSC07446

Vmes smo bili gostje mesteca Neuberg, kjer so nas res lepo sprejeli, predvsem pa je bilo za nas, ki nas Louis imenuje “misionarji” veliko zanimanja.

4

Dan smo začeli na tehnični univerzi v Munchenu, se peljali mimo gradu Neue Swanstein in zaključii v Alpah pri Obersdorfu. Po 430 km, enem prelazu in kar nekaj avtoceste smo prispeli na cilj, ki je prinesel vseh 10 točk za domet. Obe Tesli ki sta kot edini poleg nas prišli do cilja brez polnjenja sta imeli stanje baterije 0% oz 1%, Metron 7 pa 40% tako, da sva sklenila, da pokaževa kaj Metron 7 zmore in bova še jutri vozila brez polnjenja. Končno smo lahko domet Metrona 7 direktno primerjali s Teslinam dometom! Pri trem naj omenim še to, da sva midva peljala preko prelaza, Tesli pa  naokrog. Letrikin pogon se je vrhunsko izkazal, temperatura motorja na vrhu prelaza je bila 47 stopinj, kontrolerja pa 43 stopinj.

Na univerzi pri vožnji vzvratno nisem opazil stopnic, tako da je sedaj Metron 7 testiran tudi glede čvrstosti konstrukcije in neprebojnosti dna vozila.

5

Po prevoženih 600 kilometrih, dveh gorskih prelazih nama je ostalo še 10-15% energije. Ker pa najina vožnja ni bila ekonomična lahko z vso gotovostjo rečem, da je domet 700 kilometrov popolnoma realen pri pazljivejši vožnji. Tesle sva presegla za vsaj 140 km (ne upoštevajoč tega, kar je še ostalo v bateriji) in s tem opravila najino “misijo” neposredne primerjave Metrona 7 z avtomobili, za katere velja, da imajo  najvišji domet.. Zanimivo pa je, da je več kot očitno, da je Tesla Roadster precej bolj ekonomičen od Tesle S, saj s 53 kWh prevozi enako, kot Tesla S z 85 kWh energije. Po avtocesti (vozili smo le kakih 70 km po avtocesti) bi bila slika verjetno bolj v prid Tesli S kot pa Roadsterju, upoštevati pa bi moral tudi to, da je Manfred, ki je vozil Roadsterja star maček takih voženj in Roadsterja obvlada, kot bi bila z avtom eno. Vozniki Tesel S imajo avtomobile šele nekaj mesecev, jih manj obvladajo in tudi sicer (v splošnem) niso neki avto moto športniki.

V splošnem je tale tekma v dometu pokazala, da imajo največji domet Tesle in predelana vozila (bilo je več takih z dometom 300 do 400 km, ki so jih izdelale manjše firme , ki predelujejo vozila ali pa celo garažni mojstri). Veliki proizvajalci lažejo,  ko navajajo njihov domet, ki ga je možno doseči le, če voziš 50 km/h po ravnem. Eno od tovarniških vozil je na tem testu domet tako vozilo, da je nastal na avtocesti 3 km dolg zastoj in je moral Luis zagroziti, da bo diskvalificiral vsakega, ki bo še tako vozil. S tako vožnjo so potem dosegli tiste deklarirane kilometre. Priznati moram, da je edini proizvajalec, ki ne dela električnih vozil s figo v žepu, ravno Tesla. Tudi to moram reči, da je Tesla S v primerjavi z nekimi BMW i3, Leafi in podobnim bolj vredna svojega denarja, je pa res, da je za naš žep predraga, za naše ceste pa prevelikih dimenzij. Ampak počakajmo, v nekaj letih bodo na trgu tudi rabljene Ske… Priznati moram tudi fairplay voznikov Tesel in pa to, da so nama kasneje vsi čestitali k dometu in na splošno občudovali Metrona 7

Ustavili smo se tudi v tovarni Zeppelin pri jezeru Konstance in doživeli čudovit ogled. Mogoče bomo v naše avtomobile načrpali nekaj helija, da bodo še lažji 🙂 Niso pa tile Zeppelini ravno učinkovita plovila, za kaj drugega kot turizem in višinske merite so povsem neuporabni.

Super je bilo tudi na trajektu polnem električnih vozil. Stvar bi bila še boljša, če bi bil pogon trajekta tudi iz obnovljivih virov energije. Večer smo preživeli na otoku Mainau, kjer nam je Cris Paine predstavil svoj film “Maščevanje električnega avtomobila”. Poleg filma nam je v predstavitvi povedal kaj se je včasih in kaj se dogaja danes v Kaliforniji.Ko smo zvečer pustili avtomobile na parkirišču in se peš odpravili proti youth hostlu, kjer smo spali, zagledam tovornjak, parkiran na kolesarski stezi. ” Evo, tudi Švicarji niso nič manjši Balkanci, kot smo mi”, sem zmagoslavno povedal skupinici s katero smo pešačili po mestecu Konstance. Ampak kakšna sramota – tovornjak je bil slovenski s tablicami SG!

6

 

Iz Konstance smo  se prirpeljali do Rheinfelden (budilka je bila celo pot na 6.30). Tam smo vozila predstavili otrokom v šoli. Vsako vozilo je imelo 60 sekund za predstavitev 3 otroškim sodnikom. Metron 7 nima izgleda za privabljanje otrok, ampak malo govori in s tem vsaj nekaj  nadoknadi 🙂 Lani sva bila z Boltom, ki je na otroke kljub slabšim performansam napravil boljši vtis.

7

Pot iz Einsedeln v Saas fee, preko prelaza Furka, je bil ultimativni izziv za električna vozila. Metron 7 kot ponavadi ni potreboval polnjenja, ker sva za celotno pot porabila manj kot 50% energije. V Letriki so izdelali res super motor, ker se med potjo nikoli si segrel na več kot 65˘C.

8

V petek zjutraj smo predstavili naše avtomobile otrokom v šoli kraja Saas FEE. Nato smo se odpravili proti Sion, kjer nas je nagovoril župan, ki vozi električni avtomobil zadnjih 20 let.

Iz Siona nas je pot vodila proti Le Bouveret na obali jezera Leman. V karju Murten smo naredili parado vozil skozi staro mestno jedro nato pa smo imeli večerjo in sestanek v restavraciji Loevenberg.

 

9

Zadnji dan nas je pot vodila preko Interlakna do hotelčka Seebergalp, kjer je bila razglasitev. V vročini smo se dvignili iz 400 na 1000 m po cesti, ki po širini in strmini ustreza naši domači cesti na Češnjico, le da je bilo več prometa, ker je bila sobota in so se ljudje vračali iz razgledišča in gore Rigi. Ta dan je pobral kar šest vozil, večinoma zaradi pregretja motorja, kontrolerja ali baterije. Te okvare so malo skalile veselje na koncu, ker so tiste udeležence , ki se jim je vozilo pokvarilo, čakale še precejšnje sitnosti in stroški, da vozilo spravijo iz Švice nazaj domov.  Metron 7  s klanci nima težav, ker živimo v hribih in se vozimo čez prelaze, zato so naši avtomobili ustrezno narejeni in zato pogosto uporabimo menjalnik. Pripomore tudi najnovejši Letrikin pogon, ki z visokim izkoristkom poskrbi za to, da ni treba imeti kakšnega velikega hladilnega sistema. Temperatura motorja ni presegla 66 stopinj, kontrolerja pa ne 55 stopinj.

Skupne zmage tokrat ni bilo (5.mesto), avto je premalo atraktiven – to so ocenjevali otroci po šolah, ki smo jih obiskovali in za njih je najbolje priti s športnim avtom 🙂 Smo pa dosegli to, kar je bilo za nas najpomembnejše: direktno smo se v dometu pomerili s Teslami in krepko presegli nihov domet. Tudi pri daljši vožnji po avtocesti Metron 7 ne zaostaja za Teslo S, ker je pri Metronu maksimalna moč kar enaka najvišji moči, Tesla pa lahko najvišjo moč koristi le kratek čas. V pospešku pa seveda “nimamo za krh”…

10

Po vzponu na goro Rigi sva se popoldan odpravila proti Avstriji in v Feldkirchu na vlak. Za tiste, ki boste potovali po Vorarlbergu še koristen nasvet: če potrebujete polnjenje, lahko s prstom (če imate dovolj moči v prstih) odprete polnilne postaje, ki jih je tam več sto.

30052014128

Polnjenje v mestu Ulm

Sponzor ekipe METRON na WAVE 2014:

LM