12. Tehnološka konferenca o vzdrževanju motornih vozil

ZNANJA,
KI KROJIJO PRIHODNOST

V Murski Soboti se je uspešno zaključila 12. Tehnološka konferenca o vzdrževanju motornih vozil. Na dvodnevnem srečanju, ki je letos potekalo pod sloganom »Znanja, ki krojijo prihodnost«, se je zbralo več kot 200 udeležencev iz avtomobilske panoge.

Srečanje, ki sta ga organizirali podjetji GMT/Adel in Metron inštitut, je namenjeno predvsem izmenjavi izkušenj in znanja med izdelovalci rezervnih delov in ponudniki različnih storitev, povezanih z vzdrževanjem vozil, ter mehaniki oziroma predstavniki podjetij, ki skrbijo za dobro kondicijo vseh vrst vozil.

Stališče vseh vpletenih v proces vzdrževanja vozil je namreč enotno, in sicer, da sodobna vozila s čedalje več napredne opreme zahtevajo tudi odlično usposobljene strokovnjake za vzdrževanje. Poleg uspešnega diagnosticiranja pogosto zelo kompleksnih napak, ki zahteva širok spekter znanj, morajo te napake učinkovito odpraviti s pravilno uporabo orodij in sistemov, brez katerih vzdrževanje in popravila sodobnih vozil tako rekoč niso več mogoča, ter znati pravilno vgraditi kakovostne nadomestne dele, ki so na voljo na trgu.

Le s takšnim strokovnim pristopom in doslednim spoštovanjem navodil izdelovalcev orodij, opreme in rezervnih delov je v skladu z navodili izdelovalcev vozil mogoče zagotoviti ustrezno raven varnosti uporabe ter skladnost z vrsto različnih predpisov, ki se nanašajo na zasnovo in uporabo vozil.

Tehnološka konferenca je dobro obiskano srečanje strokovnjakov z večletno tradicijo, ki bo v prihodnjih letih še raslo in sledilo vsem sodobnim trendom v avtomobilski industriji in prometu nasploh. Pomen vzdrževanja vozil bo namreč z uvajanjem še naprednejših tehnologij in sistemov za samodejno vožnjo še večji, saj bo morala biti vgrajena tehnologija še toliko bolj neoporečna in ustrezno vzdrževana.

Izjave predstavnikov organizatorjev o namenu Tehnološke konference

Matej Žinkovič, vodja organizacijskega odbora 12. Tehnološke konference in vodja marketinga v skupini GMT

Namen TK je, da na eni strani združimo stroko, torej proizvajalce, ki so prva roka pri vseh avtomobilskih delih. Oni so tisti, ki točno vedo, zakaj je nek avtomobilski del sestavljen, kot je, zakaj ima take tehnične specifike, kako se montira. Na drugi strani pa so naše stranke – to so mehaniki iz vse Slovenije in tudi sosednje Hrvaške, ki se potem v praksi srečujejo z njihovimi deli. Mehaniki lahko proizvajalce direktno vprašajo in jim na konkretnih primerih povedo svoje izkušnje, tako pozitivne kot negativne. Predstavniki dobaviteljev to, kar izvedo na konferencah, prenesejo tudi razvojnikom. Te informacije so uporabne za obe strani.

Primož Rožnik, vodja tehničnih izobraževanj v skupini GMT

Mehanikom želimo dati oporo za težave, ki se v delavnicah kažejo danes. Hkrati pa jih želimo opozoriti na to, kaj lahko pričakujejo v naslednjih letih, ko se bo njihovo delo precej spremenilo. Z izbiro tem predavanj in praktičnih prikazov smo želeli udeležence tudi spodbuditi k razmišljanju o tem, kaj se bo v prihodnosti spremenilo, saj bodo spremembe dokaj velike in tudi najhitrejše v zgodovini avtomobilizma, ne le servisiranja. Prihajajo električna vozila, telematika. Napake na vozilih bomo odpravljali, še preden se bo avto pokvaril, in ne tako kot zdaj, ko avto v delavnico dobimo že z okvaro.

Andrej Pečjak, Metron inštitut

Na TK sem želel predvsem pojasniti, kakšno bo vzdrževanje električnih vozil. Mehaniki so dobro pripravljeni na prihod električnih vozil, se pa tega preveč bojijo. Takšno delo bo manj nevarno kot delo na konvencionalnih motorjih. Opažam tudi strah, da električni avtomobili ne bodo potrebovali vzdrževanja in bodo ostali brez dela. Ta strah je povsem neutemeljen, ker proizvajalec vedno poskrbi za neljuba presenečenja, da je okvar bistveno več, kot bi bilo treba.



Nekaj utrinkov z letošnje tehnološke konference